Friday, November 25, 2011

tanda - tanda kita dicintai dan disayangi..=)




huhu..sweet kn tajuk entry ni...hee...aku sja ja nk post ni sbb aku rasa mcm ada skit serpihan..haha..poyo jek lbeyh..btw,some of this info mayb related to you..enjoyed it and appreciate ur partner..=)


1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tau tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tau kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ’selamat pagi’, ’have fun’, ’selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, karena dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dengan cara yang berbeda, bukan “aku CINTA padamu”.

6. Jika kamu merayakan tahun baru dan kamu tidak mengundangnya ke pesta yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, karena saat-saat itu ialah saat yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. karena saat bersamamu tidak selalu terulang.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingat setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. karena dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, karena dia ingin tahu apa kgemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun susah menggemari kesukaan kamu, tapi akhirnya dia bisa.

10. Kalau kali terakhir kalian bertemu, kamu mungkin sedang sakit, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – karena dia khawatir tentang kamu, peduli tentang kamu.

11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan kapan ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.



13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup karena kamu telah menggetarkan dunianya.

14.Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15.Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan senantiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan lingkungan yang mungkin membawa pengaruh buruk terhadap kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’

16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang bikin BETE, seperti menelefon kamu 100 kali sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira karena dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari memenuhi permintaan kamu walau sesulit apapun permintaan itu.

20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda yang berharga buatnya.

21. Dan jika kamu coba menjauhkan diri darinya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyadarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu karena sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, karena dia tidak mau kamu terbebani karenanya. saat kau pinta dia pergi, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, karena dia benar-benar mengerti apa itu cinta

                                                                           
                                                                                 =)


p/s : cmne ? ade x ? law ada hargailah org yg mencintai kamu smua tu..=)smoga anda kekal bahagia and doakan saya jugak yea???

Friday, November 18, 2011



td tgh sibuk2 belek FB aku ternampak article nie...its amazing...membuatkan hati aku terasa nk menjengah tmpt mulia ni..YA ALLAH,berilah aku peluang untuk menziarahi tmptmu...tgok btapa hebatnya kuasa ALLAH...




Kisah Ka'abah yang tidak ramai ketahui...
Sedikit maklumat berkaitan Kaabah...


1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.


2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.


3. tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.


4. graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi=doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.


5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.


6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.


7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.


8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.


9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.


10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.


11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.


12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.


13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.


14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.


15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.






kaabah yang sentiasa menjadi tumpuan org ramai..




keindahan ALLAH,setiap manusia dari serata dunia berkumpul di satu tempat..




subhanallah...




mencari keredhaan ALLAH S.W.T



Sesungguhnya hanya Allah Yang Maha Mengetahui



P/S: insyaallah ,satu hari nanti aku akan sampai jgak..semoga hajat aku termakbul..amin.....
tp sblom tu kna la berubah dan perbaiki kelemahan diri... ( byk dosa sgt ni..) =)












Thursday, November 17, 2011

SI LUMUT...SI LALANG?

wah...byknya lumut2 dan lalang2...sudah lama tidak ku lihat..dek kerana kesibukan yg teramat sgt di akhir semester ni buatkn aku xsmpt nk jengah blog aku ni..ish2...cian cyg mama...oke2..mama balik dah nie...jgn wsau k..mama jga elok2...hehehe....btw..will update my latest news....=)

Friday, October 14, 2011

today when i go to my claz suddenly my lec talking about dajjal.I know about Dajjal will come in this world and destroy all muslims but i dont know that the Dajjal's army already come in this world..The Army is ISRAEL!! so, to know more detail about it i search in google and i found this article and prove that the world will end..eventhough i know that the day of judgement was near..this article i read in my google searching but some of his story is true but some of it will be conclude by scientific..i dont know im not good in giving ideas but it just my opinion...
here the article....including the original blog....











In the first installment of my article (click here if you haven’t read it) I have briefly discussed the prophecy of Al-Mahdi and why my friends in the now disbanded Watchers Group used to think that Al-Mahdi might be coming from our region.


Without further delay, let’s proceed with the second theory.. the one came up by a secular school of thought within the Watcher’s group which completely separated their argument from religious prophecy. Most of them are non-Muslims but there’s a few Muslims who shared the same kind of idea.


According to them, the irony of Universe is that the Universe does have a sense of humor. When man is busy rummaging the universe in search of answer, the answer usually lies right there under his nose. Therefore while we’re busy coming up with layers of theories on why the Illuminati would want to be in Malaysia, the answer might already been printed for ages in our school textbooks.


Now, in my previous article "COMMENTING ON TAN SRI SANUSI JUNID'S MENTION ON FREEMASON", I have explained that the first Freemason who put his feet on Malaya in Sir Francis Light who hoisted the first Union Jack on Tanah Melayu on August 11, 1786. I also said that the British East India Company ("BEIC") is a company established to carry out Freemason’s purpose of "Ordo Ab Chao".


Looking back at what we have learned about the presence of BEIC in Malaya, we have been told when we’re in secondary school that the reason why the BEIC was interested with Malaya was because of its geographical location. Not only Malaya located in the middle of a trading route between India and China, but the geographical location of Malaysia also protected it from natural disaster. Malaya is uniquely located at the center, surrounded by Indonesia, Thailand, Philippine and the Island of Borneo that protects it from natural hazards. Unlike Indonesia and Phillipine, we we are lucky to be geographically located away from tectonic plates. In short Malaysia is fortunate to be freed from natural disaster such as drought, earthquake, volcano and typhoon. So far, the most severe natural disaster experiencing in Malaysia is just flood but not up to the point where it could cause massive casualties yet.


If the BEIC knew this from 18th century, then certainly the Illuminati knew it to well too. Does our location have anything to do with what’s up in their mind?


All prophecies around the world have three things similar in it. One is about the arrival of Messiah, the second is about the coming natural disasters and the third is the end of time. Natural disasters have also been indicated in prophecies within Al-Quran and Hadith. The most prominent sign is of course earthquakes. Earthquakes was specially mentioned by Rasulullah when he said that Qiyamah will not come until three earthquakes demolished three places. One in the east, second in the west and finally the Arab peninsular.


"Allah's Messenger (pbuh) came to us all of a sudden as we were (busy in a discussion). He said: What do you discuss about? We said, "We are discussing about the Doomsday." Thereupon, he said, "It will not come until you see ten signs before" and he made a mention of Dajjal (AntiChrist), the smoke, the beast (daabbat al-ard), the rising of the sun from the west, the descent of Jesus son of Mary (pbuh), Gog (Yajuj) and Magog (Majuj), AND EARTHQUAKE IN THREE PLACES, ONE IN THE EAST, ONE IN THE WEST AND ONE IN ARABIA at the end of which a fire would burn forth from Yemen and would drive people to the place of their assembly." (Muslim, Fitan, 39)


From the time this hadith was studied by the both the Illuminati and the Watcher’s group, there has been countless discussions on how to correctly identify the events foretold in prophecies around the world. In relation to the earthquakes, there have been so many major earthquakes throughout history that it used to be impossible to identify which one is the three earthquakes mentioned in this hadith. Prior to 2004, we don’t have any idea of the variable needed for the formula of identifying such cataclysmic event.


Then behold 26th December 2004 earthquake. It seems that in that year the Illuminati have decided to nuke the Sumatra trench in their attempt to wipe someone or something in Acheh. We still have no exact idea of what cause the Illuminati to do that but we know it was Illuminati because they did it on Pagan Day of Sacrifice (Saturnalia). In fact, exactly a year before that they did the same when a 6.6 magnitude earthquake killed 26 thousand people in Iran also on 26th December 2003.


What’s so special about Iran 2003 and Acheh 2004? Well, a year before Iran’s earthquake a Solar and Lunar Eclipses occurred in Ramadhan 2002. Then a year before Acheh’s earthquake a similar Solar and Lunar Eclipses occurred in Ramadhan 2003. So we figure if they over reacted merely due to dual eclipses in Ramadhan, then it has to do something with Al-Mahdi.


227 thousand people are dead in Acheh 2004. It’s the first ever modern earthquake of such magnitude ever happened in the East region of our world and we truly believe it is the EAST earthquake referred by Rasulullah (Iran 2003 doesn’t count because it is not east of Mecca). The Muslims in watchers group therefore in agreement that the missing variable had been identified. We now believed that it is men and not heaven that would cause the three earthquakes mentioned in the hadith. That truly makes senses after all because Allah would never be so cruel to deliver a destructive earthquake on the innocents just to make a point. The Illuminati on the other hand would have no problem about killing millions of people before a morning cup of tea.


Which would leave us with predicting the second earthquake in the WEST and the third one in the Arab Peninsular. Because the first earthquake of Acheh was man made, then the Watchers group believe the second WEST earthquake will also be man-made, and that bring our mind back to what we have known since 1979 -- the Illuminati is planning a disaster of major proportion to wipe out major cities of the world.


GEORGIA GUIDESTONES (American Stonehenge)


In June 1979, an unknown person or persons under the pseudonym R. C. Christian hired Elberton Granite Finishing Company to build the Georgia Guidestones. One popular hypothesis is that the patron's pseudonym may be a tribute to Christian Rosenkreuz, a 17th-century founder of German’s version of Freemason Brotherhood -- The Rosicrucianism Secret Society.


The first message hammered on the stones are the words to “maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature”. In other words, they plan to reduce the currents world population of 7 billion people into 500 millions only. What was put on the stone was basically the findings of the Illuminati symposium in 1957 when they decided that an action to reduce world population must be taken prior or shortly after the year 2000.


The 1957's decision was the reason why Illuminati watchdog around the globe knew of the significant of the 21st century. It's the reason why we know the 1997 currency crisis was necessary for them. As I explained before in my previous article, they need to infiltrate our system before the year 2000


Since 1957, the Illuminati had come up with an awful lot of ideas on how kill 90% of the world population. At first they toyed with the idea of deploying the stock-ready nuclear arsenals. But nuclear war would make the earth's surface inhabitable for at least 20 years which doesn't sound good to them either. So they proceeds with the one they've been doing since World War 1 such as biological weapon, genocide, riots, war and the latest .. man-made disasters or more specifically; EARTHQUAKES.





I will not go into detail here on how they are now able to create such disasters. Sufficient to say that the US and the Russian already completed the development of "scalar interferometers" (also known as "Longitudinal Wave Interferometers") since the late 20th century. Here's a tip for all my readers.. Keep looking at the sky for beautiful colorful clouds. If you see it then you need to EXIT your house immediately and RUN to a nearby open space. These clouds of death is the signature of Scalar Weapon being aimed at your city. They've been spotted 30 minutes before the Sichuan quake, 1 day before Haiti quake, and 2 days before Acheh.


So how relevant is Malaysia to all of these?


Well, because the hadith mentions about the second earthquake which will occur in the west, I believe that it will be a big one. The west as we know it is the region where most of the Illuminati's headquarters are. Therefore if they decided to quake their own region then it must really worth it for them. The watchers group could only come up with one reason for it.. that quake (or whatever disaster it be) must be so big it is probably the mother of all modern earthquakes. They probably want it to shake so hard so that the tremors could wipe out major population of the world







Can that be done? Yes in theory it could. If you are one of many who have watch the movie "2012" starring John Cusack, you would remember a scene in the movie where a super volcano erupted at Yellowstone National Park in the United States. This scene is based on reality because beneath Yellowstone lies the world biggest SUPER VOLCANO which has erupted only three times in the last 2.1 million year. In fact, back in 1995 satellite images began to show that the Yellowstone Caldera was rising leading to prediction that the world's largest super-volcano could erupt in the near future. To wake this deadly beast, all they need is to detonate a underground nuclear bomb to trigger the eruption. When it does, It would explode with a force a thousand times more powerful than the Mount St Helens in 1980 and leave the majority of the North American continent below ash. It would also block out the sun's rays reducing the earth's temperature by a few degrees causing worldwide devastation of crops. The ash would spread across the Atlantic to Europe pushing the death toll higher. A super eruption at Yellowstone would kill more people than all the volcanic eruptions since humans first walked the earth.


Such super disaster would be followed by tremors around the world. Because we are talking about super-volcano here, then the tremors alone would be sufficient to turn other major cities, especially one so near to the pacific ring of fire, into rubble.





Malaysia, as you can see from the graph above, is uniquely protected by Java and Phillipine from the effect of Ring of Fire's subduction zones (even though according to United States Geological Survey, we're in it). It is also fair to say that we're are being 'boxed in' by Indonesia, Thailand and Phillipine thus by coincidence making it very hard for scalar technology to be 100% effective against us.


2012?


Now, you've heard about NIBIRU right? The issue even made it to our Parliament on December 2010 when Senator Datuk Shamsudin Mehat asked our Minister of Science, Technology and Innovation Datuk Dr Maximus Ongkili about it. Before you start getting excited, I am going to say here that Nibiru is a full of crap. A cataclysmic planetary event of such magnitude will definitely be mentioned in Al-Quran of Hadith if it's true. Even more bull shit is the story that Anunnaki as inhabitants of Planet Nibiru is the creator of mankind. That alone is solidly against the history of Adam & Eve and therefore Nibiru story should be dismissed.


Nibiru didn't even get to be in the Watcher's List. One event however did get our intention. In my early days when writing for Anwargate Website during September 1998, I was told by a friend (who later told me about the Watchers Group) about a phone call which was aired a year earlier on September 12, 1997. It was made from Pahrump, Nevada during Art Bell's "Coast-to-Coast" nightly talk show. It was a bizarre call from an obviously distraught and terrified man who claimed to be a former Area 51 employee recently discharged for "medical" reasons. He then talked about cited malevolent "inter dimensional beings" at Area 51 and an impending disaster that the government knew would take out "major population centers". Midway through this call was knocked off from air by God knows what.


Here's a little bit of that conversation:-



Listen it on Youtube





Art: So you can't spend a lot of time on the phone, so give us something

quick!


Caller [voice breaking up with apparent suppressed crying]: OK, um, um, OK,

what we're thinking of as aliens, Art, they're extradimensional beings, that, an earlier precursor of the space program they made contact with. They are not what they claim to be. They've infiltrated a lot of aspects of, of, of the military establishment, particularly the Area 51.


The disasters that are coming, they, the military, I'm sorry, the government knows about them. And there's a lot of safe areas in this world that they could begin moving the population to now, Art.


Art: So they're not doing, not doing anything.


Caller: They are not. They want those major population centers wiped out so

that the few that are left will be more easily controllable
...."


It's a relief to know that the recording made it to youtube and survived the government's censorship up to today. The things which make this phone call "unique" is the fact that the caller didn't used the word "extra-terrestrial being" (The UFO). Instead he uses the word "extra-dimensional beings" which in plain word means Djin and Satan (Malaikat by definition is also an extra-dimensional being but of good kind). This reminds me of the contention by scholar MUHAMMAD ISA DAWUD who believes that the culprit behind the UFO phenomenon are the Djin.


The caller also talked about the future disaster for the purpose of New World Order. He then mentioned about "SAFE AREAS IN THIS WORLD"


We already knew about the possibility of safe areas. Because the disaster couldn't be the Qiyamah itself, then it would make sense that no matter how bad it is some area would withstand the future genocide. However, with the exception of Mecca and Medina which for sure will survive any Illuminati's onslaught, no one except the Illuminati could know which areas could survive the man-made disaster.


Which bring us back to MALAYSIA


Could it be that Malaysia has the potential to withstand the disaster? Could God have planned our land in the center of South East Asia so that Indonesia, Phillipine and Thailand could absorb the earthquake's most damaging effect and thus save our Malay arse?


If that's true, it then could explain why the Illuminati want Singapore to prevail in this area because they do need an hub to control this region in the aftermath of the disaster. But then, what's on heaven is God's plan for this country where the muslims in PAS, PKR and UMNO constantly bickers merely due to politics? Is it us that God want to save or is it that puny Brunei?


You may well think my article is completely rubbish. But this is the reasons speculated by the secular in the Watchers group. I do believe the disaster is coming because there so many hadith and verses which said it will come as the early signs of Qiyamah. We know to well that all the 14 minor signs of Qiyamah has been completed today and that freaked me out because my two daughters are now still babies. I recite Yaseen every night nowadays and pray to God at dawn and at dusk that God would protect them from the worst that to come.









p/s : so. mmg wujud bukti2 kiatmat ni wlaupun kita xtahu bila kiamat tu betul2 berlaku tapi semoga kita semua berjaya harungi nya dengan amalan dan ibadah yang cukup untuk menghadap ALLAH S.W.T...insyallah....amin....

Tuesday, October 11, 2011

when i turn to sentimental ethic.....



What i know and what i promised is to fulfilled all of it.
It juz couple of month i will sta at MSU, after diz i dont know where i am either work our continue my study. For this semester I've just been so busy I've hardly had time to write in my regular blog..
( busy dgn benda x berfaedah ) hahahaha...

i've a lot of dream which i think not all of them will come true..yeah..like angan – angan Mat Jenin..Its not wrong  if i still in the middle line of consciousness..hahaha...but when i thinking of it how i can fullfill my dream i cant change my attitude?( suka tido + malas study + study last minit ) ishh..am i only student like that or more student like me outside???
but when i reach 20 years old i cant run from keep thinking about my future life, hahaha...am i married??am i had kids??hahaha..maybe its normal coz when i saw my frends their also like me always dream a marriage..haha..( Gatal ke aku ? ) maybe it influence coz most of my friends already married and had kids..wah...im jelouse when i saw my friends wedding picture..wah..wonderful ! gorgeous ! perfect !
im juz a girl who need all of it,i had a dream to fullfilled , i had my family who need my care ,i had my love who need my attentions ,i need my friends who need my appriciatation ,and i need my THE GREATEST GOD ( ALLAH ) to guide me to the true pathway...am i too greedy if i get all of my dream ? am i suit for it ? i dont, sometime ,i feel im useless coz i fell i can fulfill my promised and dream but sometime i feel a lot of strenght and overactive..am i had psychogical problem ?huh...i dont want to hurt anybody even my enemy..im juz a girl who always make mistake but can i get all of this ? thanx to all of my supporter..i know u care bout me but the caring that u've been showed make me feel uncomfortable if i cant repaid..
yess...tonight im too sentimental..im too emotional..i dont know where should i shout but only here i can shout louder..louder..louder..and louder...without make any noise.......juz a sound of taping keyboard.......suddenly missing someone..she's cant back anymore...she's always keep caring of me even she got a lot  of problem,always want me...oh my..I REALLY MISS U...ONLY ALLAH know how much i miss u..every night i miss ur calling..miss u voice n miss ur BEBELAN but now i cant hear anymore...u always beside me..always want the best for me...
YA ALLAH...ENGKAU CUCURI RAHMAT KE ATASNYA..SEMOGA ENGKAUTEMPATKAN DIA DITEMPAT ORANG MUSLIMIN DAN MUSLIMAH...AL - FATIHAH....




  




Tuesday, August 2, 2011

hari yang sangat istimewa

seminggu yang lepas....

call dari mak : kak mggu dpan balik taw..buka posa dgn mak sekali..xda cuti pon balik jugak taw...aku pon pa g dah mak bagi green light suh balik hooorrreeeyyy balik la...cangak lagi la kalau xbalik kan?dah lama aku xbalik kedah..rindu tahap gaban dah nie...

call dari adik : kaklong hang nak balik dak jumaat t??hang balik la cepat sikit..lama sgt hang xbalik ni..balik buka posa dgn kami..pelik jugak aku bila adik aku suruh sgt2 aku balik.. tp xpa aku taw mesti dia rindu aku kot sbb da lama xjmpa kn..huhu...

call dari ayah : kaklong balik hari pa?pkul brapa? naek bas pa? balik jadi ka dak ??haik??smua pakat excited suh aku balik ni awat ??tp xpa aku xpk bnda laen sbb aku taw lepa rindu kat aku..sbb aku pon SGTLA RINDU KAT DEPA!!

Call dari paklong and maklong : kak.hg jd balik dak ??law jd nnti comfirm balik taw..eh?pelik2..

p/s : panggilan ni dibuat seminggu sblom aku balik iaitu around 20 - 25 July 2011..

Malam 26 July tu aku tepon kat mak aku kata xboleh nak balik sbb keja banyak..yela..case study + buku log and bercambah2 lagi keja kena siap sbb 1 Ogos kena hantar sbb KKM nk check..haish..KKM nie pon stu haru..posting aku lambat lagi la yang nak mai chechk awai2 tu pasai pa..bagi serabut pala otak aku betolla...oke..stop cerita pasai posting balik kepada cerita mak aku..punya terkejut dia bila kau cakap mcm tu..dia kata awat xjadi blik?balik la..balik wat kat umah pon xpa..duit xckup mak bg laen xpa..jnji balik...so,aku xleh nak kata pa sbb mak aku suh balik sgt2..xlama lepas ma aku letak tepon adik aku pulak call..haish ni mesti nak marah sbb aku bagitaw xjd balik la ni..huhu..betol pa yang aku sangka..dia punya maki plus marah mmg kaw2..huhu..dia kata aku ni wat janji macam hantu sat nak balik sat xmau balik..huhu..pelik jugak aku bila dia marah sbb aku xbalik..syg jugak dia kat aku noh..hoho...tp xpa sbb aku bgtaw aku nak balik jgak..tp dia kena tlg wat keja aku yang xleh blah dia siap stuju nak tolong aku wat case2 aku yang berlambak2 nie??aik?musykil2...

so,aku pon belilah tiket balik hari jumaat tu..mula tu aku beli nk balik pukul 11.00 tapi last mnit aku boleh balik awal dari hospital pa g tkar tiket trus la balik pkul 2 petang...sepanjang dalam bas smua pakat call tnya dah sampy ka blom?? yang xleh blahnya..mak , ayh , paklong n smua lak tu tepon gtaw dorang xamek aku sbb japg paklang yang amek..tp xpala xkesah myb dia nak balik umah kot...

aku sampy kat shahab pkul 9 cmtu so , balik la trus..dalam keta smua snyap xckp...aku pon snyap jela sbb mengantuk sama kn..pastu sampy kt umah aku pelik la pasai pa lampu umah gelap ja..awai betol dorg ni tido smpy umh paklong aku pon ttup lampu..ish3..biaq betol selalunya bila aku sampy dorg mesti kuaq smbut..pastu yang xleh blahnya paklang plak offer nak bawak beg aku yang besaw kedabak tu slalunya dia xkn bawak..so melenggang la aku masuk dalam umah..tp xpa la..aku xkesah pon sbb aku mengantuk sgt engat nak msuk tido trus...bila aku tolak ja pintu bapak gila terkjut aku..dorg wat suprise bufday..patot la sakan sgt suh aku balik..huh..giler dah macam bdk2 dah..padah dah 20tahun dah pon..huhu..malu la jgak an..hehehe..btw thanxyou so much mak,ayah,adik,paklong,maklong,paklang and maklang n semua la yang wat suprise nie kat aku..seriusly terharu giler kot..rasa mengantuk terus hilang...hoho..happy sgt..syang korang....tgoklah picca kat bawah nie sorrry sbb muka macam makcik yela mengantuk plus penat...



     my lovely cousin


         banner bufday aku uh..huhuhu

        my lovely sista !

      ni la kek bufday aku !
     semangat muka nak potong kek..

       berposing lah dulu...

     nak potong macam mana ni???

            hehe..adam pon nak jgak...

    yo..yo..peace...


     sebok mncedok laksa la tu...




p/s : sumbangan gamba dari adik aku..huhu sbb fon aku bteri kong...=)





Monday, August 1, 2011

rumput2 mulai panjang

hoho..rumput dah panjang dah upanya kat blog aku neh..punya la lama aku x jengok..ish3..
mayb keBUSYian kot??hoho..tapi xpe..rasanya aku xda kot cerita yang best selama aku xhapdate nie..huhu..k lah..aku nak update entry yang istimewa bg ku..ceewahh..apekah itu??jeng3..jeng3...

Saturday, July 9, 2011

nes addict?? ada aku kesah??hahah

huhu...tetiba lak cakap pasal nescafe ni kn?ish2..nampak sgt xda bnda nak merapu kt blog kn??tp xpelah..ada aku kesah ke korg nk kata pa pn?hahaha..whatever..
ok ! back to da topic..aku ni mmg hantu nescafe..tiap ari msti nak jgak mnum wlapun ramai org melarang..mcm2 dowg cerita kt aku pasai padah mnum nescafe ni? wah.da mcm aku ni ketagih? tahap ketagihan merokok ke? atleast im not drug addict or ciggaratte adddict okeh ! haha..
                                                               
  ni nescafe tin yg aku selalu mnum time g keje..



   original 3 in 1 my choice too...



tgok..sdap kn?buih dia mengasyikkn..hahah

tapi bukan aku sorang je manusia dlm dunia ni yg suka nescafe ni hah..ramai lg n ada yg lagi terok addictnya dari aku..sampy breakfast with Nescafe ,break around 10 am wit nescafe ,lunch dgn nescafe,ptg2 lpak2 dgn nescafe and sampy nak tido pn nescafe..tu nak tido..yg belum tido??xtaw lg kn ?
alasan ???? sbb ??? haha..if nak taw sbb musabab ni hah..byk sgt la..

ni antara alsan yg aku selalu bg bila org tanya n mayb korang pn bersetuju dgn aku...
1 . sedap.. xtaw la kat korg sbb bg aku sdap la..
2 . jimat..sbb ? yela..if nak bncuh kena ada gula la pastu nk ltak susu lg..byk brg nk beli lg kn ?if  beli instant pnya dalam tu ada 20pcs AROUND RM 9.00 ( kiraan kasar ) plus  smua cmplete dlm tu..ni alasan as a student nk jimat la katakan??hahahah
3 . malas..xpyh ckp la kan? sndri pham2 la..
4 . bg aku dia cpt kyg..sbb berdasarkn pegalaman sndri..
5 . xmengantuk..bagi aku law aku num malam for sure aku xtdo..law tdo pon lmbat..n dgn menggunakan nama sbgai student i need to drink sbb nk tdo lmbt dgn alasan byk keje?hahah..byk ke??
6 . ??urm..da xda kot? t law ada aku gtaw lain..huhuhu

ni jela antra sbb aku n pgemar laen suka sgt nescafe n ada aku kesah korang nk ckp ape pon??huhuhu..

p/s : yg baik kita amalkan yang buruk kita jauhkan tp law minum ni xbaik tuk korg xpyh ikut aku lah...aku xkesah..=))

Sunday, June 19, 2011

Aishiteru untuk ku..

ni bukan aku nak perasan ke apa..lantak korunx la kn..tp lagu ni didedikasikan someone special untuk aku..
so sweet right..thanx so much dear..
im sorry for everything k...
luf u so much..=)

ni dia lirik lagu tu...tp aku nak attach lgu tu xbole sgt sbb line xoke...
besala..tmbah2 youtube kn..hampeh...
enjoy da lirik k...

AISHITERU
Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana
ooo…


Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan


walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru


hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah
o…uo..
banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon kau kembali

terima kasih awak...maaf banyak menyusahkan awak dan asyik nak awak ikut ckp sy je...=)

p/s : semakin gatal...to kwn2 yg bca..hehehe..jgn komen lebeyh2..huhuhu..sygi la boyfren.galfren korg elok2 ye...


Saturday, June 18, 2011

dedicate for my AYAH...

19th June..HAPPY FATHER DAY to all father n becoming father in da world!!
da most important is to MY AYAH!!you r da best father in da world!! although u'r my ATUK..
but nevermind bout that coz u gv me a lot of LOVE from baby until now...

engat time kecik2 dulu..selalu ekut AYAH g jalan2,makan kenduri,g kerja n g je mana2 dia nk g...sbb aku ni pantang nampak AYAH kua sure nak ekut ja..hahaha..
may cucu kesayangan kot...hehehe
aku boleh dikatakan manja sgt dgn AYAH aku..dari kecik sampai skunx..apa aku nak AYAH bagi n belikan..yang best nya time kecik2 dulu aku nakal skit..besala budak2..AYAH selalu backup aku dari MAK n TOK..law nak taw dari kecik sampy skunx AYAH x penah marah..nak pukul ke cubit ke xpenah lansung..jentik apatah lagi..patot la kau degil kn skunx??hahaha
yang best nya..bila aku xmakan nasi..AYAH makan nasi aku suh dia suap pon dia suap..bia la kn?salah ke? nak manja2??walaupon da besar..tambah2 tiap kali aku baliik cuti sem pon kadang2 aku suruh AYAH suapkn..MAK xpyh ckp..hahaha..tak salah kn?=)
thanx AYAH..
tp yang sedihnya bila ada org ckp aku ni cucu yang nak kikis harta AYAH..aku xda niat nak amek la..sikit pon tak terpikir n terlintas pon..AYAH syg aku lebih pon slah ke?AYAH belikan aku macam2 pon xboleh ke?aku bkan nak simpati sbb aku xda AYAH kandung tp AYAH dh macam AYAH aku sndiri..aku xminx la smua tu...aku ikhlas SAYANG AYAH..IKHLAS KASIHKAN AYAH..erm..stop2..xnk citer g..dah nak nanges dah..hahah..
ooke la..thanx AYAH for being my FATHER in diz world..be MY HERO..thanx alot..ats segala pengorbanan n jasa yang AYAH kasi..pengorbanan dan keringat yg AYAH curahkn xdapat ALONG balas kn..hanya ALLAH yang dapt balas kn kerna terlalu besar pengorbanan yg AYAH curahkn...terima kasih..tp ALONG janji AYAH..ALONG akn buktikn ALONG akn buat AYAH tersenyum lebar tengok ALONG nanti dan segala usha AYAH curahkan untuk besarkn ALONG xkn sia-sia2...terima kasih AYAH!!!
aALONG SAYNAG AYAH.!!!


ni la AYAH aku..walaupun dah di mamah usia tapi dia still kuat...


dia sentiasa ada xkira aku dalam kesusahan ke x...terima kasih AYAH..


AYAH akn bawa je kemana aku nk pergi...xkira dia sehat ke x...


TERIMA KASIH AYAH!!!
ALONG SAYANG AYAH!!

p/s : ingatlah dan sygilah ibubapa kita walaupun berjauhan kerna mereka tidak pernah melupakan kita walaupun sesaat...